Followers

Saturday 22 December 2012

Cinta Or Cita-Cita?

Salam, and good day korang!
Harap2 korang sihat walafiat di samping keluarga, (cehh, ayat skema)..

Cinta.. sape x taw bende nieh kan? x kira la di status facebook yang skang dah pndai tanye, kejap2 'what's going on?', kejap2 'what are you feeling?' mengalahkan mak aku tahap keprihatinan facebook yang x berapa diperlukan, Twitter pom, hari2 tweet pasal cinta , cinta  dan cinta.. jiwang bukan maen, kesian aku tgok.. x salah nak jiwang, just berpada-pada la.. memenuhkan ruang Twitter jer.. kan dah dapat ceramah drpd aku?

Zaman high school tak sah kalau x de love stories kan? Just admit la, x kan korang x penah kapel kot? kalau belum, maybe nanti kat universiti kowt... haha..ade jugak yang x nak kapel, well, bagus jugak, kurangkan dosa.. :) well, aku pom penah lalui benda yang sama, honestly I say, tapi x bertahan lame sangat, malas lah nak flashback balik, buat ingat kenangan lame jer, bak kate orang putih, just let the past be the past.. gonna find the future.. kan dah terkeluar lagu Simple Plan tuhh..

                                                         (power ayat nieh, siap ade simile lagi) 
                                                       
                                               
                                                                     ( kau love sapew?)
                                                       
                                                 
                                               

tapi, ape kaitannyew ngan entri kali nieh?

Kadang-kadang dan bagi sesetengah orang tu selalunyew, kita akan terkeliru antara cinta atau cita-cita, (ceh, bajet matang aku tulis post cenggini).. ade yang pandai bahagikan antara 2 elemen tuh, ade yang terlalu mengejar cinta sampai lupa cinta .. ade yang sebaliknya.. ape2 pom, tu pilihan korang.. hidup masing-masing , pilihan masing-masing, jangan menyesal di kemudian hari sudaaa..

apa yang aku belajar selama nieh, just don't let love overwhelms everything, your ambition.. and the most important your life.. ramai yang terbabas dari laluan asal bcoz of the four-letter word.. L.O.V.E.. (for your info, saye minat Jason Mraz)... ayat aku cam pemberita bagitaw kemalangan kat highway.. back to the story..bila dilamun cinta, rasa dunia dia yang punya..oii, aku x de la rase sampai cmtu skali, yang tadi tuh hiperbola jer .. bila cinta, sampai kawan pun lupa, bila susah, clash, bwu nak cari.. hurm.. kawan ape la macam nieh?

for me, aku pom terkeliru ugak ngan dua benda nieh,, x taw mane satu yang akan datang dulu.. love or ambition? tapi apa yang pasti, aku pernah dengar la orang cakap, x taw la orang mane, tapi dia pernah cakap, bila cita-cita dah capai, biasanyew cinta akan datang time tuhh.. wahh, mesti best kan? dapat cita-cita, dapat cinta.. sape takmo kan?

bila dah heart-broken, just mulakan hidup baru, teruskan kejar cita-cita anda, dan sape tahu, in the midst of reaching your life-long dreams, you meet the man or the woman that you're dreaming for.. haha.. (ayat english berterabur, lantak lah!) Jangan biarkan hidup korang diselubungi kenangan lalu.. it's time to rise and shine, and let go of what you need to let go..



Reach Your Ambition and Hopefully Love Is Waiting Between Your Life-Long Dreams..





nota kaki : korang yang kapel jangan terase ekk, aku just bagitaw what I'm thinking jer..






No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

HTML Comment Box is loading comments...