Followers

Friday 14 December 2012

Memories Of 2012..

Salam , dear readers..

Setelah sekian lama aku x hapdet blog aku nieh dek kesuntukan masa *bajet busy style artis* serta ketiadaan idea dan semangat untuk menulis.. tiba2 jer semangat naek balik lepas bace blog yang femes2.. *blog nieh x femes pom, sob2x*.. tiba2 je aku rase ade benda jer nak citer..tanpa membuang masa yang berdetik.*bunyi macam bom nak meletop jer*, let's check it out!


  1. Perasan Junior 


Setelah aku abes PMR.. dah lupe brape ari bulan coz tahap ke'eksaited'an yang melampau sebab dah abes exam walhal SPM x lepas lagi oii yang kau hepi sangat tu nape?? barulah aku tersedar yang rupe2nyew aku nieh dah hampir melangkah ke alam form 4 .. (bru nak tersedar, perasan diri tu masih form 1).. rase diri nieh dah senior padahal kalau dok tepi budak form 1 x byak beza pom..masih lagi 'serius dan ala2 comel gtuhh' seperti dulu.. okey, mode perasan.. tolong jangan maki.. 




                              
                                       ( ni bukan touchscreen, jangan tertukar dengan Ipad)


 2. Takut Terpisah dengan Kawan 

Bagi mereka yang gemar menonton tv, sudah pasti pernah menonton iklan Digi with a group of teens dok baling2 something colourful ntah ape2..dengan tagline "Kami Buddyz, Takkan Terpisah" .. sesungguhnya tagline yang tengah trending di klgn remaja yang sedang membesar termasuk aku, baru kenal erti cinta (aku punyer dalam past tense..).. sunggohla aku x taw akan bertahan sampai bila dalam lingkungan aku n kawan2 aku yang memang gempakk gler.. *sjew jerr nak amik hati korangg*.. memandangkan sekolah aku dipenuhi dengan budak2 genius, maka tidak menjadi satu kehairanan jika ramai dapat pergi SBP or Mara..(my dream school, korang pom gtu gak kan?)dan di situlah bermula era perpisahan kitorang.. nooooo!!!! 


              

                                       
                                                   (nieh la tempat impian bebudak sekolah aku, )


3.  Morning Test.
           

Morning Test?? yang kau rindu nieh ape kess?? nieh la yang paling aku liat nak buat pagi2.. tapi tuh tak bermakne aku ponteng okehh?? x maen la ponteng2 nieh.. seawal 6.30 pagi kelas dah start .. *although aku smpai nak dekat pukul 7, kalau cikgu bace, style saye memang gtuhh.. guraw je*.. pagi2 lagi dah kena jawab soalan2 yang cikgu bagik.. mula2 tuh rase cam stress la jugak coz time form 1 and 2.. (zaman kegemilangan enjoy).. *pagiku akan dipenuhi dengan suaramu, sayangku* okey, mode nyanyi..sambung balik.. pagi2 biasanya akan bermula dengan sesi membersihkan kelas sambil tanye kawan2 homework yang x paham.. ha2.. tapi form 3, sampai jer kat dewan, sume buat muka ketat jer dok fokus jawab soalan.. *ciri2 untuk dapat A lurus*




                                  
                                   ( dalam kelas aku, kalkulator ialah Blackberry *fact)

                                       

4. Asrama

Nak kate aku x hapdet blog coz dok asrama, oh itu bukan sebabnya.. untuk pengetahuan anda, saya hanya tinggal di asrama untuk 3 hari 2 malam, *dahsyat*.. time tuh la budak2 form 3 seantero daerah datang berkumpul bukan untuk bermusyawwarah, tapi untuk kem kecemerlangan.. so, that day, budak2 non-asrama nieh berkumpul dalam jumlah yang x berapa besar (majoriti budak asrama mendominasi populasi pelajar sekolah aku) then merasai saat2 kegemilangan tinggal di asrama.. padahal budak asrama buat muka biase jer.. x eksaited macam kitorang.. 


So, berbekalkan beg yang agak besar dengan uniform sekolah n many other things,kami x basuh baju di situ, coz tak nak mewujudkan persaingan dengan budak2 asrama ..setakat 3 hari jerr.kitorang merasai suasana asrama tuhh.. Tido dalam dorm sekali, makan dalam tray *yang ni bagi aku memang something new*.. n bergosip sesama kawan2.. and berkenalan dgn budak sekolah laen, memang syokk rh.. rindu nyew time tuhh.. 





                             (mari la mari, menjemur kain, tunaikan kewajipan pada keluarga.. ewahh)

So, tu je la yg aku nak citerr.. malas la nak citer panjang2 coz semakin lama makin x de idea.. anyway, this year was something really awesome in my life ever.. with various stories between my friends and everyone around me.. 2012 is something I can't ever forget.. 





nota kaki : kawan2 jarang text aku.. tengah vacation barangkali.. 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

HTML Comment Box is loading comments...