Followers

Sunday 3 June 2012

Shawl VS Tudung Bawal VS Tudung Awning

Assalamualaikum hadirin sekalian.. harap2 korang x terkejut baca title post yang tibe2 membicarakan tentang fesyen Muslimah pada hari ini yang semakin advanced bergerak seiringan dengan arus globalisasi moden.. dah tue, asyik2 pasal love story and school days jer.. apa kata hari ni pasal fesyen sebab fesyen ialah perkara wajib yg dijaga dlm kehidupan kebykan wanita malahan x kurg juga lelaki ...

jadi, di sini ada beberapa jenis fesyen hijab pada zaman serba moden ini..

1. Tudung Bawal

               
- hahaha.. yang nieh ialah tudung kegemaran aku.. walaupun agak leceh dan mengambil masa utk dipakai ditambah pula dengan brooch yang kadang kala aku tgk ade yg besar gedabak tapi x kisah la kerana semua tue b'gantung pada style masing2.. advantage tudung nieh ialah bleh didapati dlm pelbagai warna n corak tp agak leceh bila nak dipakai kerana perlu dipinkan dgn brooch dan maybe mengambil masa bgntung pada style yang korunx nak buat..

2. Tudung Awning


          

- yang nieh.. aku x minat sgt coz x sesuai mane ngan bentuk muka aku.. anyway, cantik ugak jugak tudung nieh krna bleh didapati dlm pelbagai corak and saiz.. advantage ialah menjimatkan masa utk dipakai.. disadvantagenyew.. bagi aku la.. x sesuai ngan bentuk muka aku.. sob3x... dengkinyew tgk owg laen bleh pakai.. nampak elok jer..tp x sesuai dgn aku, xpe.. tudum bawal tetap di hati.. ha3..


3. Shawl @ Selendang


                                                 

- yang nie pom feveret ugak la.. tmbah plak ngan style ala2 Hana Tajima tu, fuh, memang kira my all-time feveret lha..walaupun kdg2 nk pakai shawl memerlukan kesabaran yang tinggi tp apa yg penting ialah menutup aurat.. lagipun.. buat apa tudung bkn maen chantek tp x tutup sepenuhnya aurat.. kan3??
 advantage still the same.. chantek and almost sesuai utk sume bentuk muka .. disadvantage.. x de sgt coz shawl nieh masa yang d'ambil utk pakai  lbih b'gntung pada style pemakaian ..


so, tue la yang sempat dikongsi utk post hari ni.. ingat.. pakai tudung x wajib.. tapi tutup aurat yang wajib..

HTML Comment Box is loading comments...