Followers

Thursday 16 August 2012

Aku Rindu Aidilfitri

Assalamualaikum dan selamat pagi,,adakah anda sudah bersahur atau anda bangun dengan perut berkeroncong kerana lapar malas nak bersahur??  Punyew lha skema ayat aku pagi2 nieh.. seperti biasa , aku akan berfikir apakah yang perlu aku post di blog aku yang dihiasi bunga sakura kerna perasan nak pegi Jepun nanti besar tapi malangnya aku hanya mengerti 'aishiteru dan sayonara' sahaja,.


udah ler tuh , move on to next part.. x de kaitan langsung intro ngan tajuk, x pe, ini bukan karangan peperiksaan...

Raye2 nieh kan, mesti rindu kat keluarga, kawan2 , saudara-mara dan ramai lagi yang terlalu banyak untuk ditaip , harap2 x terasa jangan lupa kita dah nak raya.. aku rindu ngan kakak2 and abang aku yang jauh di perantauan , tapi masih dalam Malaysia bukan di rantau Pasifik atau Antlantik.. biskut2 raya dan baju2 raya, suasana Raya terlalu indah untuk digambarkan dengan kata-kata... nasib baek ngan kata2, kalau dengan tulisan.. x jadik dah post kali nieh.. bila yang jauh2 dah balik, rase x sabar nak raye sakan sebab nak posing  ambil gambar same2 seolah-olah esok gambar kuar dalam majalah Hijabista.. pastu mulalah nak edit gambar kata tak cantik padahal dah calit eyeliner abes sebotol .. (aku terkecuali dalam kategori nieh)... kalau yang dah dewasa , sudah semestinya sibuk mengira2 duit raya untuk diberikan pada kanak-kanak yang comell atau x comell..  oleh itu, usaha mengisi duit raya ke tempat yang sepatutnya yakni sampul duit raya akan dilakukan oleh petugas-petugas yang setiap tahun namanya pasti ada dalam senarai iaitu aku ...

tapi.. dalam kita bergembira,, jangan lupa pada mereka yang telah tiada, ingatlah suatu hari nanti, kita pasti menyusul mereka .. (harap2 insaf kalau baca)  .. jangan lupa sedekahkan Al-Fatihah .. ok, back2dastory.

Sekarang, bab kanak-kanak pulak.. samada mumayyiz ke tidak bersunat ke belum.. rasenyew ade bende yang boleh diceritakan tentang raya zaman kanak-kanak aku, ye lha.. Aku Rindu Aidilfitri..


                                              (kartun kegemaran kanak2 masa kini)

dulu,, mase kecik2 lha.. sekarang pom kecik lagi,  tak de lha berubah drastik sangat... mesti lha my beloved mother buad baju kurung aku ngan sepupu2 aku yang aku gelar The Fantastic Four..  mesti sama..(keempat2 nya perempuan) walaupun diorang dah ade baju kurung sendiri punyaa tapi tak tahu lha tak tahu lha kenapa tapi mase kecik2 dulu tapi sekarang masing2 dah ade taste masing2.. mesti kene sedondon mungkin kerna serumpun bahasa dan bangsa.. lepas tuh pergi jalan2 ronda kampung  (tengok tuh, kecik2 dah pandai explore dunia luar).. dapat duit raye mula lha eksaited x tentu arah rase nak heboh satu kampung dapat RM 5 (kire dah advanced lha zaman aku tuh) lepas tuh letak dalam 'handbag' warne pink.. dah cukup untuk tunjuk kecik2 dah nak stylo.. haha.. kalau tahun depan lalu depan umah teringat nostalgia dapat duit raya  siap ingat nilai berapa yang x luput di ingatan aku... 

                                                                   (upin-ipin lagi.. ???)

Zaman remaja aku kini membataskan aku untuk beraya sakan seperti mana kebiasaan .. aku terhalang ,, disekat , ditahan, oleh peperiksaan yang semakin lama semakin hampir dan hampir ... rase sayu dan sebak di dada melihatkan anak-anak kecil berlari riang (x kan aku nak lari jugak ) namun apakan daya aku harus menjaga tatasusila mana tahu ada paparazzi amik gmbr aku berlari riang , upload kat facebook siap tag kat kawan2 , x pasal2 aku jadi bahan bualan di sekolah.. rase x nak jer jadik budak yang hidup penuh dengan tekanan, tapi apakan daya .. '' andai dapatku undur putaran dunia''.. tapi aku hanya insan biasa..

tuh je lha post kali nieh.. banyak flashback sebab banyak teringat zaman kegemilangan kanak-kanak aku yang tak akan dilupakan.. 

nota kaki: x sbar nak posing2 amik gambar raye... 

                                                
                                               

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

HTML Comment Box is loading comments...